top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

התוכן הוא עדיין המלך אבל, יש לנו גם מלכה חדשה!



אם אתם יוצרי ויוצרות תוכן - כדאי לכם.ן להקשיב למגה-מגמה הבאה!

(דיסקליימר - בפוסט הזה יוצרי תוכן הם/הן/הוא/היא כל מי שיש לו תוכן עם מספר עוקבים באלפים - בעלי פודקאסט, ניוזלטר מקצועי, בלוג או כל מקום ייעודי אחר אליו אנשים באים לשמוע במיוחד אתכם. פחות מדובר בתכנים שאתם מפרסמים ומפרסות ברשתות חברתיות. מדובר כאן רק על תוכן שהוא בבעלותכם על גבי פלטפרומה שאתם מתחזקים).


אז, שומעים?

היום, אתם במקרה הטוב מתפרנסים מכמות העוקבים, מהאינטראקציה איתם ואולי אפילו מסוג של מועדון לקוחות או דרך אחרת שעוזרת לכם לעשות מוניטזציה, אבל רוב הסיכויים שזה לא ממש מקור ההכנסה שלכם.ן. אם אתם ממש מומחים או ידועים בתחום ותפסתם נישה טובה, יכול להיות שאתן אפילו מצליחות לסגור דילים מסחריים בכמה לירות.


כל מה שהייתם צריכים וצריכות לעשות עד עכשיו היה לפרסם תוכן מכל הסוגים והתוכן הוא באמת המלך - בזכותו הגיעו כל העוקבים עד עכשיו. אבל, מה אם הייתי אומרת לכם שבעוד שנים לא רבות, תוכלו להתפרסם גם או בעיקר מהדאטה שאספתם? מה אם יש חוץ מהתוכן עוד דרך להתפרנס?

איך זה ישפיע על יצירת התוכן שלכם כבר כיום?

איך זה ישפיע על הדרך בה אתם מתייחסים לתובנות שאספתם מהעוקבים שלכם לגבי השימוש בתכנים שלכם?


מגמת-על חדשה שתתחזק בשנים הקרובות: מסחר בדאטה לצורך הרצת מודלים ייועדיים של בינה מלאכותית


חברות הבינה המלאכותית הגדולות מוכנות לשלם כבר היום כסף גדול על תוכן ייחודי ורצוי נישתי כדי לאמן מודלים ספציפיים על דאטה ייחודית.

מי שעוקב אחריי, שם לב שמתפתחים מודלי מדיה חדשים של הכנסה מבוססת מסחר בדאטה שנאסף לגבי התכנים של גופי המדיה השונים (מוזמנים לקרוא עוד כאן) וההנחה היא שככל שיעבור יותר הזמן, יתחברו שתי מגמות שכבר עכשיו מתעצמות:

מצד אחד, חברות הבינה המלאכותית ירצו לאמן את המודלים שלהם יותר על תחומיים ייעודיים שכרגע, פחות מעניינים כי רצים על הכל בו זמנית ופחות מתמקצעים בתחום מסויים.


עכשיו, נאמר ויהיה לכם תוכן יחודי בתחום נישתי (למשל, בלוג בישול או סרטוני גינון או פורום אימהות), שם יש לכם גם אגירת פידבקים והרגלי שימוש של משתמשים בתחומים הנישתיים האלה. מה תוכלו לעשות עם כל זה?

ההנחה היא שרוב הסיכויים שתוכלו לסחור במאגרי המידע הפרטיים שלכם לאימון מודלים ייעודיים ותוכלו ככל הנראה להרוויח מזה הרבה יותר מאשר מחסויות או פרסומות בבלוג למשל.


כבר היום, אנחנו מתחילים לראות מגמה בה יותר ויותר יוצרי תוכן הופכים למעצמות תוכן, לפעמים יותר מאשר גופי התקשורת שיצרו אותם. חפשו ברשת את התכנים העצמאיים של בן שפירו, סת גודין, טים פריס או של שדרני טלוויזיה אמריקאים שונים ותראו שכולם מחזיקים כבר היום חברות ענק בשמם עם מאות עובדים. כל התוכן שהיו מפיקים בעבר עבור הרשתות הטלווזיוניות, עכשיו מופקים על ידם או ע"י צוות בבעלותם.

הם המותג שבשמו יוצרים תוכן ייחודי, רק שבניגוד לעבר, התוכן כולו והמידע שנאסף בזכותו - שייכים להם בלבד ולא לגוף תקשורת או פלטפורמה חברתית.


אם אתם כבר היום יוצרים תכנים ייחודיים ומפרסמים אותם ברשתות החברתיות השונות - מאינסטרגם, לטיקטוק, טוויטר וכו' - יכול להיות שהגיע הזמן השלב בו כדאי לכם לחשוב על שלושה צעדים עסקיים משמעותיים:

  1. למצוא לתכנים הייחודיים שלכם בית בניהולכם.

  2. לעבוד קשה על התכנים ולוודא שיש לכם כמויות גדולות מספיק של דאטה על דגש על מיקוד ובחירה בתחומים ספציפיים והכי טוב אם תגיעו למעמד של סמי-סלב בתחום שלכם ברשת כדי להביא את כל הטראפיק לבית החדש שיצרתם.

  3. למצוא דרך לתייג את כל המידע שאתם יכולים לאסוף. כמובן, תוך כדי שמירה חוקית על פרטיות המשתמשים ושמירה על שקיפות מול העוקבים שלכם.

זה המקום אליו הולך עולם המשפיענים לדעתי.

פעם צחקנו על משפיעני רשת ואנשים שכותבים בכל מקום ומשמיעים את קולם שאי אפשר להתפרנס מזה. אחר כך הבנו שיש שיחידי סגולה דווקא עושים מזה כסף לא רע. כיום, אנחנו כבר מבינים שהמשפיענים ויוצרי התוכן החכמים והחכמות שידעו למצוא תחום ייעודי ונישתי מספיק גדול (ורצוי באנגלית), יוכלו למצוא מקור הכנסה נוסף שונה (אם לא בלעדי) כבר בעתיד הקרוב - הם פשוט יתנו לחברות הענק אפשרות לאמן את מודלי השפה, הוידאו והתמונה שלהם על החצא האחורית של הנכסים הדיגיטליים שלהם.


שתי מסקנות לסיום:

1. הבינה המלאכותית אולי תפטר עיתונאים ותוציא לאבטלה כותבים ויוצרים מהממסד בשנים הקרובות, אבל היי, זה זמן מושלם גם עבורם לצאת ליזמות!

2. הגיע הזמן שגם אני אתעורר ואחשוב קצת אחרת על הניוזלטר שלי. זה לדמרי הכניס אותי למוטיבציה לבנות את כל הממשק הזה שלי מחדש כאן באתר. רוצות ורוצים גם להצטרף ולקבל את התכנים שלי ראשונים, יחד עם עוד 3,000 מנויים אחרים? השאירו כתובת כאן.

bottom of page