top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

רק תגידו כן! האם יוצרי התוכן הם היזמים החדשים?



כשאנחנו חושבים על יזמות, אנחנו חושבים על סטרטאפים, טכנולוגיה ומשקיעים. אבל, בשנים האחרונות, יזמות והצלחה כלכלית נשענת לא מעט על יוצרים ומשפיענים שיוצרים תוכן ומשווקים אותו בפלטפורמות קיימות בעלות לא גבוהה וכמעט בלי עזרה חיצונית.


מבטיחה לכתוב על זה בהרחבה ממש בקרוב כי עולם יוצרי התוכן ומשפיענים פשוט אינסופי ויש לא מעט הזדמנויות ומודלים עסקיים טובים ליזמים היוצרים מביננו.


הנה סיפור אחד מעורר השראה על יזמות מבוססת תוכן שגרפה רווחים יחסית מהר והיא התחילה במפגש אקראי של שלושה זרים בשנות ה-20' לחייהם (Thomas Brag, Ammar Kandil, and Matt Dajer) שנפגשו בכנס מקצועי כשכירים, ישבו לקשקש קצת בהפסקה ועם הזמן הפכו לחברים שוויתרו על קריירות יציבות ומבטיחות רק כדי להשיק ערוץ יוטיוב שבמרכזו קונספט אחד: Saying YES!


כולנו מוקפים בעשרות, אם לא במאות, אנשים ואמונות שאומרים לנו שאנחנו לא יכולים לעשות משהו למרות שאולי לנו יש את הקול הפנימי הזה שאומר לנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. אז הגיע הזמן לומר להכל "כן!" ופשט לקפוץ למים ואת זה בדיוק השלושה מוכיחים בכל סרטון תחת אידאולוגיה שלמה שפותחה בשם Yes Theory.


מצוידים באמונה עצמית ומצלמה, הם פגשו עד כה מיליארדרים וסלבריטאים, ביצעו פעלולים מטורפים כנגד כל הסיכויים, ואפילו פגשו את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו.


לערוץ שלהם יש למעלה מ-8 מיליון מנויים כיום והוא הפך די מהר לעסק של שמונה ספרות וכן! הם כנראה ממש נהנים מלומר לכולם "כן" כל הזמן כי העסק הזה מתפתח בקצב מטורף. המנויים לערוץ שלהם מחכים לכל סרטון, נותנים רעיונות לגבי צילומי הסרטון הבא וגם מתנדבים לעזור להם להגשים חלומות (למשל, מתנדבים להסיע אותם בכל רחבי אירופה ללא כסף או הגבלת זמן) ומדי פעם, מנויים גם מגיעים בעצמם בהזמנה אישית לסט הצילומים ולוקחים חלק בסרטונים.


ככל שהרעיון והביצוע יותר גדולים ורחוקים מהמציאות, ככה עולה רמת מעורבות המנויים ובהתאם, גם החוזים הפרסומים עליהם חתומים השלושה והכל נעשה בצורה אלגנטית ומחוברת לתוכן כל כך, עד שהצופים לא מרגישים בשום שלב שמוכרים להם משהו וזה כל היופי.

הסרטונים מושקעים כמו תוכנית בנטפליקס עם סיפור טוב ועריכה משובחת ובעיקר - הם מיוחדים ומקוריים מאוד.


אחד מהסרטונים הכי נצפים (כמעט שש מיליון צפיות) - שימו לב לסטוריטלינג ולעריכה המעולים

עם הזמן, ככל שעלה מספר הגולשים, החלו להפנות מהערוץ למגוון אתרים לשיתופי פעולה מבוססי חלוקת רווחים כמו: Shopify, קהילת SEEK DISCOMFORT וכו', ואף הקימו בעצמם פלטפורמה לניהול תיירות (דוגמת Booking) שהיא בעצם אפיליאציה עם חברת Milesaddict), הפיקו פודקאסט מצליח הנושא את אותו השם, אתר עצמאי וכמובן קהילה ענקית בכל העולם, עם מפגשים חיים כמו של להקת רוק נודדת, שהיא גם כר לשיתופי פעולה מסחריים שוטפים מחוץ ליוטיוב.

אנחנו חיים בעידן הכי טוב שהיה אי פעם עבור היזמות הפרטית - זו המבוססת על הכישרון שלנו, הרעיונות שלנו והיכולת להעביר אותם הלאה. כל מה שצריך זה רעיון טוב, ביצוע מדויק, תוכן ייחודי ואם אפשר - כמה חברים לצאת איתם לדרך.


מה דעתכם ודעתכן? האם יזמים ויזמות שהם יוצרי תוכן הם העתיד של עולם היזמות?

אשמח לשמוע מה אתם ואתן חושבים כאן.


bottom of page