top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

האם ChatGPT יכול ללמד אותנו איך להקים עסק רווחי במאה דולר?


שמעו סיפור עדכני שרק מוכיח שאנחנו חיים בתקופה הכי טובה שהייתה בהיסטוריה כדי להכניס יזמות לחיינו.

ג'קסון פול ביקש מצ'טג'פטה (א.ק.א #ChatGPT) להרוויח כמה שיותר כסף באמצעות תקציב של 100 דולר, כתרגיל בו הוא מעדכן את העוקבים שלו בטוויטר בממצאים.


הוא מבטיח לפעול כאיש הקשר האנושי של התכונה, לבצע ולקנות כל דבר שהבוט אומר לו כדי לבדוק האם אפשר להשתמש בבינה המלאכותית כדי לבצע השקעות חכמות ולבנות עסק מקוון. יחסי הכוחות בין האדם לבוט מוגדרים שהאדם מסייע לטכנולוגיה ולא להיפך.


ג'קסון מגדיר את הצ'ט כאישיות חדשה שהיא יזמת AI ואף נותן לה שם - HustleGPT ומגדיר לה מטרה יחידה עלי אדמות - לבנות עסק חוקי מבוסס אינטרנט/פלטפורמות אונליין עם כמה שפחות מעורבות אנושית בסכום כולל של 100$.


בתמונה: הפרומט המקורי

הבוט הלך לחשוב וחזר רעיון:

הקמת אתר שיווק שותפים המייצר תוכן סביב מוצרי חיים ידידותיים לסביבה / ברי קיימא. בהתחלה הוא הציע כתובת URL שחרגה מהתקציב, אבל אחרי תיקון, הציע את השם והדומיין לאתר http://GreenGadgetGuru.com (להלן GGG - גרין ג'אדג'ט גורו).

ג'קסון הקשיב לו וקנה את הדומיין והרעיון.

הרעיון העסקי הוא כמו בכל תוכנית שותפים - לבנות אתר ובו כמה שיותר תוכן סביב מוצרים אקולוגיים ידידותיים לסביבה כדי שמפרסמים מהתחום ירצו להעלות שם מוצרים משלהם למכירה או לינקים לאתרים אחרים המקדמים מוצרים בנישה.


העצה העסקית של צ'טפטה שווה זהב – לבחור ולהתמקד בתחום נישתי מספיק שאין בו תחרות גדולה מצד אחד ומצד שני, יש לו שוק מתפתח בגדילה מתמדת וניתן לייצר בו לא מעט תכנים שיעניינו את קהל היעד כמו גאדג'טים ידידותיים לסביבה למטבח, ספקים ייחודים לאוכל בר-קיימא עבור בעלי חיים, או מוצרי ניקיון וקוסמטיקה המבוססים על חומרים ידידותיים לסביבה.

הרעיון הוא להיות פלטרפורמת תוכן לחובבי העניין כדי שבהמשך יהיה ניתן להרוויח מתוכנית שותפים, מכירת מודעות, דמי מנוי של חברי הקהילה וכו'.


בתמונה: הצ'ט לא טועה! שוק המוצרים ברי הקיימא בעליה מתמדת וצפוי להגיע ל-94 מיליארד ב-2028 ועוד לא דברנו על שוק המוצרים לבעלי החיים, שוק מוצרי הניקיון וכו'. מתוך: KBV Research

מכאן הבוט נותן לג'סון הוראות צעד אחרי צעד מה הוא צריך לעשות במיזם החדש לפי סדר העדיפיות:

  1. לקנות דומיין ואירוח

  2. לצרף שותפי תוכן מובילים בתחום הנישתי

  3. לבנות זהות מותגית - הכוללת לוגו, צבעוניות ופונט (ושיא השיאים - ג'קסון מתחיל בבניית הזהות המותגית ומבקש מצ'ט להמציא לו פרומט עבור #DallE כדי ליצור את הלוגו החדש אותו הוא משנה קצת כדי להימנע מבעיות משפטיות).

  4. בניית תוכן לבלוג כדי לייצר קידום באמצעות תוכן אורני

  5. בניית קמפיין לרשתות החברתיות

  6. איתור קהילה מרכזית לחובבי התחום והנחיות לגבי שת"פ ניוזלטר בחינם

  7. ביצוע אופטימיזציה לאתר (SEO) והמלצה על מילות חיפוש

  8. המלצות לגבי בניית האתר ומעורבות בכל תהליך קבלת ההחלטות בכל דבר הקשור באתר - מהתוכן ועד הפריסה העיצובית.

בתמונה: מימין הלוגו כפי שעוצב בדאלי לפי פרומט של הצ'ט, משמאל - הטייקאוף של ג'קסון על אותו הלוגו כדי להימנע מתביעות משפטיות עתידיות


היות וכל המודל הכלכלי מבוסס על תוכן מעניין בתחום. ניסה ג'קסון להבין כמה יכול לעזור לו הצ'ט בבניית תוכן והתוצאה לא רעה בכלל.

הצ'ט יוצר כתבה ראשונה עבור הבלוג תחת השם שבחר: "Ten Eco Friendly Kitchen Gadgets" ואפילו נותן פרומט ל-#Midjourney שיבנה תמונה מתאימה שתלוו את הפוסט.

זה מדהים בעיניי שהצ'ט תופר את כל התהליך - מוצא נושא מעניין מספיק, מחליט על הכותרת, מוצא מספיק עצות מהרשת שהן מספיק טובות ואפילו מכוון את מידג'רני לייצר תמונה שתהלום את ערכי המותג החדש שיצר.

מענה מושלם שפעם היינו צריכים עבורו כותב-תוכן, מעצב ואיש SEO, קורה כמעט לחלוטין בכמה לחיצות כפתור.


בתמונה: כך נראית התמונה שמלווה את הפוסט עם הכותרת המתאימה

בשלב הזה הבוט ממליץ לייצר חשיפה ממומנת לקהל בפייסבוק בתקציב שנותר – 40$ (כן, הוא עוקב אחרי התקציב כל הזמן ומעדכן כמה נשאר בקופה). האתר עולה לאוויר וג'קסון מעלה לטוויטר הודעה שהבוט מכתיב לו.

הטוויט מקבל חשיפה של 900 אלף איש ומביא איתו משקיע קטן ראשון במאה דולר - ההשקעה בפרויקט כיסתה את עצמו ומעתה, ג'קסון רק מרוויח.


אחרי יום, הבוט שולח סיכום – יש חריגה בתקציב של 60 דולר, אבל משקיע נוסף מאזן את התקציב ושימו לב לזה - ביום השני למיזם, מצטברים סה"כ $1,378.84 בהשקעות של מתעניינים מהרשתות החברתיות שמקבלים אחוזים במיזם. אחרי יום אחד "החברה החדשה" של ג'קסון מוערכת ב-25,000 דולר.


עכשיו, הבוט ממליץ לג'קסון לא לקחת עוד משקיעים אלא אם כן התנאים נוחים יותר מבעבר ובמקביל הוא ממליץ לו לייצר ניזולטר בקהילה ייעודית לנושא שאיתר בחינם.

המהלך הזה מביא לג'קסון חשיפה של עשרות אלפי מתעניינים חדשים באתר GGG.


באיזשהו שלב, שואל אחד העוקבים בטוויטר מה המעמד המשפטי של המיזם והאם הבוט רואה את עצמו כבעלים של המיזם או של חלקים ממנו? וזו שאלה מצויינת.

למרבה המזל, הבוט מצהיר שלא ושכל הרווחים העתידיים והבעלות הם של ג'קסון בלבד.


כך, אחרי יומיים של עבודה לא קשה מדי, יש למיזם אתר, משקיעים, והערכת שווי של 25,000 דולר. הבוט אפילו מוציא לג'קסון סיכום עבור המשקיעים החדשים לגבי הביצועים והצעדים הבאים כך שזה נראה מיזם מנוהל ומאוד מקצועי. כל זה קרה לפני חודש בערך.


איפה זה עומד כיום? ג'קסון עדכן לא מזמן שגייס צוות ייעודי למיזם והוא ממשיך לעדכן בדיסקורד בקבוצה ייעודית שמונה בינתיים אלפיים איש ובה משקיעים, סקרנים ועוקבים הדוקים.

זוהי קבוצת הסידקורד אם זה מעניין אתכם לעקוב, אני יודעת שאני בטוח אהיה שם ואם יקרה משהו מעניין מבטיחה לחזור ולעדכן: https://discord.com/invite/fT6Q8N5N


בעיניי, זה סיפור ממש משוגע שמראה שהחוקים השתנו לגמרי - הידע, הקצב וגם המשאבים שהיו דרושים להקים בעבר מיזם דומה היו מסובכים פי כמה יותר ודרשו צוות גדול של מומחים בכל תחום ואילו כיום, מספיק אדם עם מחשב, וויפיי ומאה דולר ודרושה גם חשיבה אחרת לגבי כלי ה-AI והניסיונות להיעזר בהם. כמובן שג'קסון הוא לא אדם מהיישוב והוא מבין דבר או שניים במיזמים דיגיטליים ולכן גם ידע לאורך כל הדרך לומר אם הצ'ט טועה או לכוון אותו יותר לעבר החזון הסופי, אבל כמכפיל כוח לידע הקיים שלו, הצ'ט נותן דחיפה עצומה קדימה.


אם אתם ואתן חושבות להרים מיזמים בדרך דומה ולשחק עם זה קצת יותר, ממליצה בחום לקרוא את הפרומטים ולעקוב אחרי כל התהליך. אפשר ללמוד לא מעט לגבי היכולות של הצ'ט, הדרך בה כדאי לבנות פקודות ובכלל, שינוי דפוסי החשיבה לדרך בה אנחנו יכולים ויכולות להיעזר בכלי AI בכדי שממש יהפכו למעורבים בסיעור המוחות ובחשיבה על הדרך בה כדאי להקים עסק כבר מהשלב בו גם אם אין לנו בכלל רעיון.


ממליצה לעקוב אחרי כל התהליך ואחרי ג'קסון בטוויטר, יש לו גם שידורים חיים מדי פעם שהם תענוג אמיתי למיטבי לכת: https://twitter.com/jacksonfall


רוצים ללמוד עוד איך להרים מיזמים ודמים בעצמכם? מוזמנים ומוזמנות לקב' הווצאפ שפתחתי בשם: מיזמי העולם החדש והיזמים החדשים. הקבוצה מוגבלת ל-50 איש שמעוניינים לא רק לשמוע אלא ממש לעבוד כדי להרים מיזמים מכניסים.

להצטרפות: https://lnkd.in/ecf4nFWw

בואו! יהיה כיף :)

bottom of page