top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

פאונדר, אוונג'ליסט AI כבר יש לך בצוות?

אנחנו חיים בתקופה הכי משוגעת שאני זוכרת בעשרים השנים האחרונות.

בכל יום יוצא עדכון טכנולוגי חדש, בכל יום סטטראפים שאני מלווה מגלים שהטכנולוגיה שלהם לא רלוונטית, ואחרים מגלים שקיבלו שדרוג משמעותי ליכולות שלהם.


במידה ועדיין לא עשיתם את זה - מצאו לכם אוונג'ליסט בתוך הסטרטאפ, אדם שמחובר מאוד לעולם ה-AI, זה שתמיד רודף אחרי הטכנולוגיות החדשות, מקדו אותו מה מעניין אתכם - המוצר, ה-DevOp, השיווק, המכירות, just name it! והתפקיד שלו יהיה למצוא לכם מה חדש בתחום שרלוונטי אליכם.



אבל רגע, מה זה בכלל אוונג'ילסט?

אוונג'ליזם (Evangelicalism) היא תנועה נוצרית-פרוטנסטנטית שצמחה באירופה במאה ה-18, ושמה ניתן לה ע"ש האוונג'ליונים - "הבשורות", או כתבי הקודש הנוצריים. מטרת התנועה היא להטיף למאמיניה להפוך את אותם כתבי קודש למרכזיים בחייהם. האוונג'ליסט בקיא בכתבי הקודש, ויודע לעשות אדפטציה בינם לבין חיי היומיום כדי להקל על מאמיניו להשתמש בהם.


בהשאלה מעולם הדת הנוצרי, בעולם ההייטק, ניתן הכינוי אוונג'ליסט לאנשים שמחברים את החיי היומיום של הארגון עם מה שקורה בחוץ והפוך. מדובר באותם האנשים שמהווים שגרירים של החברה ובדרך כלל גם אלו שמכניסים לתוכה חדשנות ומביאים רעיונות אפקטיביים לחברה, מבחוץ.


חלק מאותם אנשים, מקבלים את ההובלה בנושאים האלה מההנהלה, אבל חלקם הגדול, פשוט מאמין כל כך בחברה, בתרבות הארגונית ובמוצרים שלה, שזה בלתי נמנע מבחינתם לקשר ולחבר את החברה עם שגרירים אחרים מחוצה לה, כמו גם להוביל תהליכים ופרוייקטים לשיפור בבית אחרי שנתקלו בהם בחוץ.


הרבה פעמים אלו יהיו גם האנשים שיקימו קהילות מקצועיות, יהיו פעילים יותר ברשתות החברתיות ויזמו יותר פניות אישיות לכל מי שהארגון יכול להיעזר בו. כמו גם אלו שיעקבו אחרי כל מה שחדש בתחום של החברה ויציעו רעיונות שראו אצל מתחרים או טנכולוגיות רלוונטיות בשוטף.


האם יש לכם אוונג'ליסטים בארגון? אם לא, מהפכת ה-AI מחייבת אתכם למצוא אחד (לפחות), למה?

כי קצב הפיתוחים הטכנולוגיים הפך לכזה מהיר וקל לפספס מי הטכנולוגיה הבאה שתגמור לנו על המוצרף או לחילופין, הטכנולוגיה הזו שתעיף אותנו קדימה יותר מהמתחרים שלנו.


בהמלצות השוטפות שלי למייסדים, אני ממליצה שכחלק מניהול הסיכונים של הארגון, כדאי לתעדף שליטה בנהרות המידע ובהבנה טכנולוגית עמוקה של פיתוחים חדשים בתחומי הסטרטאפ שלהם בכלל (איתור סכנות) ובכל התחומים בהם פועל הארגון (איתור הזדמנויות). זה כמובן יהיה בכל הצדדים הטכנולוגיים של המוצר, אבל גם בכל המעטפת של השיווק, המכירות, הפיתוח עסקי, ה-HR, ה-DevOp וכן הלאה).

אתם ואתן חייבים להבין לעומק מה חדש בעולמות ה-Generative AI ולא רק בגרסאות החדשות של ChatGPT שיוצאות כי אחרת תפספסו פיבוט שהיה צריך לצאת אתמול או תהיו פחות יעילים ממתחרים, או שניהם.


איך עושים את זה?

1. ממנים את האדם האחראי בארגון על הנושא, והוא חייב להיות מישהו שמתלהב מאוד מהנושא וגם ככה חי אותו ולא מישהו שזו מטילה מעיקרה עבורו.


2. יושבים ומגדרים מקורות מידע לאיתור כלים חדשים. הנה כמה אינדקסים שאני אוהבת, נסו לאתר מתוכם מה הכי מתאים לארגון שלכם בתחומים השונים של הארגון:

ועוד אחד שהוא בעצם קהילה שגם יכולה לעזור לכם להבין מה הכלי שאתם צריכים וגם תוכלו בצורה קלה יותר להיסר בבניית פרומטים מתאימים לפי תחום:https://promptomania.com/


3. עושים ישיבה אחת לשבוע בה האוונג'ליסט שלכם מציג כלים חדשים שרלוונטיים לארגון וחושבים יחד אם ניתן לערוך בהם שימוש.


4. מדברים על זה בחוץ ברשתות חברתיות והופכים להיות בעצמכם מובילי דעה בתחום האימוץ של Generative AI בכל החזיתות בסטרטאפ הקטן שלכם:)


יאללה, הגיע הזמן לאוונג'ליסט בבית!


רוצים לשמוע איך בונים תהליך עבודה כזה בסטרטאפ שלכם? רוצות להבין איזה כלי AI מתאים לצוותים אצלכן?



(בתמונות: 1. Midjourney טייקאוף בגרסה העדינה לפרומט "סטרטאפ שמוחלף בג'ינרייטיב AI".

2. הגרסה של Midjouney לאוונג'ליסט. לא משנה כמה ניסיתי, הם תמיד גברים:( אבל שלא תטעו, נשים תהיינה מעולות בתפקיד הזה מעצם זה שהן יותר פעילות ברשתות החברתיות!)

bottom of page