
אם אתם מנהלות ומנהלים סטרטאפ SaaS - הפוסט הזה עבורכם (ות'כלס, בתור ישראלים עם סטרטאפ, רוב הסיכויים שזה עולם התוכן שלכם, אז כדאי להשקיע כמה דקות).
הטכנולוגיה בעשור האחרון ופתרונות הענן שברו לא מעט חסמי כניסה שהיו עבור מי שרצה להקים סטרטאפ בעבר ולמעשה, לפי Statistica השנה - 2024, מספר חברות השירות מבוססות התוכנה בעולם, הולך להכפיל את עצמו וכחלק מהאצה שאנחנו צופים עם התחזקות כלי הבינה המלאכותית, אנחנו הולכים לחזור בגידול אקספוננציאלי מעתה והלאה (וד"ש לריי קורצווייל, צדקת, מסתבר!).

המשמעות המיידית עבור סטרטאפי סאאס היא היא שהתחרות הולכת לגדול ותצטרכו למצוא בידול טוב יותר בשוק וגם לשפר מודלים עסקייים ומצד שני, המשמעות הרחבה יותר היא שלארגונים יהיה קשה יותר ויותר להחליט לגבי הפתרון האופטימלי עבורם, מה שיכביד על תהליך סגירת החוזים וגם על עוד מגמה שתלך ותתפוס תאוצה להערכתי.

בחלוקה של עולם התוכנה כשירות לסגמנטים, ניתן לראות שכ-50% מהמוצרים פותרים בעיות הקשורות להתייעלות ארגונית, מכירות וניהול לקוחות.
חלק גדול מהלקוחות שלי נמצאים בדיוק פה ועבורם, הולכת ומסתמנת בעיה אמיתית כי אנחנו מתחילים להיות עדים למגמה של הכנסת מוצרי הסאאס לתוך הבית (On-Premise implementation).
קלרנה הייתה החלוצה שעשתה את זה (אפשר לקרוא כאן את הסיפור המלא), אבל חברות אחרות כבר מצהירות שילכו בעקבותיה בשנה הקרובה.
למעשה, כל חברות הסאאס הגדולות שעובדות עם חבילות מנויים גדולות - יתחילו השנה לחשב מסלול מחדש וצפויה להתרחש שם נטישה המונית וגם ירידת מחירים משמעותית. וזה לא יפגע רק בסטרטאפים קטנים, זה יכול לפגוע גם בחברות ענק דוגמת כל החברות המופיעות כאן ברשימה ואני צופה שבשנים הקרובות כולן יחוו ירידה אלא אם ימצאו דרך לשמור על חסם טכנולוגי או אחד דווקא בפני הלקוחות שלהן.

Comments