top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

מה המשותף לפתרון בעיה עולמית, ניהול נשי, שלום אזורי וחדשנות טכנולוגית - אקסלרטור דנה! ההשקה היום


אמל"ק: איזו התרגשות! היום הפתיחה הרשמית של אקסלרטור דנה!

דנה הוא האקסלרטור עם הסטרטאפים הכי מיוחדים שיוצא לי ללוות בייעוץ מקצועי ומנטורינג וזה כבוד גדול להיות חלק מצוות מקצועי עולמי מוביל.

אבל, מה זה האקסלרטור הזה ובמה הוא מיוחד? תישארו איתי:)


קודם כל, חייבים לשאול, מי בכלל צריך עוד אקסלרטור?

לפי הסברה המקובלת, קיימים בישראל למעלה מ-300 אקסלרטורים. זה המון ואיך שלא מסתכלים על זה, זה נתון משוגע! יזמים ויזמות מתחילים יכולים למצוא היום אינספור תוכניות, מנטורים וליווי מקצועי בחינם ובתשלום, כדי להוציא את הרעיונות שלהם לפועל בצמצום משמעותי של הסיכון.

איך יודעים במי לבחור? אפשר להתמקד בתחומי העניין של המיזם, באפשרות שיש לאקסלרטור בקידום פתיחת שווקים רלוונטיים, בבחינת הערך שנותנים הגורמים המלווים בכל תכנית, בחשיפה למשקיעים רלוונטיים וכו'.

אבל אם נכליל, באופן מאוד שטחי, ניתן לומר שרוב אקסלרטורים דומים ושבכולם תשיגו פחות או יותר את אותן התוצאות (יש כמה שבאמת מיוחדים וייקחו אתכם קצת יותר רחוק, אבל זה לפוסט אחר) וברובם הדגש הוא עסקי בלבד.

זו בדיוק הסיבה שהיה לי מוזר לשמוע על אקסלרטור דנה (Dana).

דנה הוא אקסלרטור שונה בנוף הישראלי (והאזורי), והוא פורץ דרך מכל כך הרבה בחינות כך שאני ממש מקווה שיש לי קוראים (ובעיקר קוראות) שאוכל לעזור ולייצר עבורם את החיבור להשתתפות (מוזמנים ומוזמנות לשלוח לי מייל אם זה מעניין).


מה זה אקסלרטור דנה?

דנה היא יוזמה על-אזורית במזרח התיכון שמטרתה למצוא טכנולוגיות שעוזרות לפתור את האתגרים שהמדבר מציב לבני האדם באזורינו. מעבר לאקסלרטור, שלוש היזמיות שמובילות את דנה מתכוונות לפתוח קרן השקעות שתומכת במיזמים בהובלה נשית במזרח התיכון.

כיוזמה על-אזורית, האקסלרטור מלווה מיזמים מכל האזור, גם ממדינות שעד לפני שנה וקצת, לא היה לנו סיכוי למצוא אותן בסביבתנו, ועכשיו בעקבות "חוזי אברהם", אפשר סופסוף לשתף פעולה. לכל סטרטאפ נתפרת תוכנית מנטורינג ייחודית מתוך מטרה אחת - לדחוף כמה שיותר רחוק את היזמת והחברה לטובת האזור כולו.


ייחוד נוסף הוא במהות - דנה היא אומנם קודם כל יוזמה עסקית אבל היא גם חברתית וסביבתית. המטרה היא לפתור בעיית קיימות מהשורה הראשונה, לפעול באופן על-אזורי עם המדינות הערביות סביבנו וגם לבנות נטווריקינג של נשים-יזמיות - מייסדות, מנכ"ליות, שותפות מכל האזור, מתוך אמונה שהבסיס העסקי יוביל לקשר אישי וליצירת הובלה מסוג חדש במזרח התיכון.


את המיזם מובילות שלוש שותפות ונשים מדהימות מרקעים שונים לחלוטין: זאדה חאג', שירלי שחר וקייטי ווסברגר. הבחירה באקסלרטור ששם דגש על סטרטאפים בהובלה נשית, לא מקרית ונעשתה מתוך אמונה שנשים הן כוח טבע בכל הקשור להובלת האזור לעתיד בר קיימא.


דנה מתמקדת בתחום Desertech (טכנולוגיית המדבר) ומעבר למטרת קידום ערכי העצמת נשים, גיוון ושלום במזרח התיכון ולחיבור של נשים מנהיגות מכל האזור, המטרה המרכזית היא לפתור את אתגרי המדבר באמצעים טכנולוגיים: בעיות הקשורות במזון, חקלאות, השקייה, שתייה, מגורים, תחבורה ועוד.

המדבר הוא המשאב הכי גדול שיש בעולם והוא מהווה 1/3 מכדור הארץ, ועדיין, אנחנו כמעט ולא יודעים לנצל אותו. בדנה איתרו את אותן החברות שיודעות איך להשתמש במשאבים המדבריים, שטחים גדולים, אקלים ייחודי, טופוגרפיה משתנה ועוד כדי לפצח את האתגרים באמצעות אגריטק, פודטק, טכנולוגיות סולאריות, פתרונות מים, וכו' תוך כדי שמירה על הערך העליון של הקיימות.


דנה רשומה באבו-דאבי דובאי וישראל ומטרתה להתחיל לפעול במזרח התיכון ומשם לצאת ולפעול בכל האזורים המדבריים בעולם (ממליצה מאוד לצפות או להאזין לראיון שלי עם שירלי שחר, אחת משלוש היזמות של האקסלרטור. מעניין לשמוע איך שירלי הגיעה למיזם הזה? מה היא ממליצה לנשים שבוחרות ללכת באותה הדרך? ולמה לאקסלרטור קוראים דנה? לצפייה בפודקאסט המלא, לחצו כאן)

נכון לעכשיו, התוכנית כוללת חמישה סטרטאפים בשלבי פיתוח שונים מכל רחבי אזור המזרח התיכון.

הפרויקט הזה כל כך שאפתני וכל כך חדשני בעיניי - צוות ההקמה הייחודי, נקיטת צעדים ממשיים לפתרון בעיה עולמית ומרכזית באזור, חיבור ישראל עם האמירויות ושאר מדינות האזור באמצעות נשים, שאין פלא שיש לרעיון כל כך הרבה תומכים בארץ ובעולם.


הערב מתקיים אירוע ההשקה (אונליין), ישתתפו בו מובילי האזור ותומכי היוזמה, ואני מזמינה אתכם ואתכן לבוא, להקשיב ולקחת חלק.

כאן נרשמים: https://bit.ly/36zbjrQ

נתראה שם!

bottom of page