top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

מגמות שיווקיות לשנת 2020 - ניל פאטל

הגורו השיווקי ניל פאטל ( Neil Patel), פרסם היום את הטרנדים השיווקיים הצפויים לנו לשנת 2020. אז הנה החדשות ועיקרן תחילה: זה הולך להיות קצת שונה ממה שציפינו.

להלן המגמות העיקריות:

1. גוגל אנלטיקס כבר לא יכול להישאר הכלי השיווקי המרכזי שלכם

למרות שזה כלי נהדר וחינמי, העלייה של החיפוש הקולי (50% מכלל החיפושים בארה"ב צפויים להיות קוליים בשנה הבאה) והשינויים במודלים העסקיים מחייבים פתרונות נוספים. השנה נראה דרכים נוספות לייצר הכנסות לעסקים אונליין כגון שותפויות, שיווק שותפים ואפילו סמינרים מקוונים.

נראה יותר ויותר חברות המוסיפות לסל השיווקי פתרונות אנליטיים המחוברים טוב יותר לדטה שלהם (לדוגמא Amplitude) ובאופן כללי, יותר ויותר חברות יתמקדו השנה בביסוס BI עצמאי בתוך הארגון כדי לנתח את כל הנתונים ולקבל החלטות מושכלות יותר ולבצע אופטימיזציה מתמדת לשיפור.

משום כך, השנה גם נעזר יותר ב-Google Data Studio - קל יחסית להעביר את כל הנתונים העסקיים והשיווקיים של כל הקמפיינים של הארגון למקום אחד (בגוגל אנליטקס לדוגמא לדוגמה, קשה להעביר נתונים פרטניים מקמפיינים בפייסבוק, אבל ב-GDS זה אפשרי וקל).


2. המרה לקנייה ישירות דרך החיפוש הקולי

מדברים כבר שנים על כך שהשנה מעל 50% מהחיפושים בשנת 2020 יהיו חיפושים קוליים אבל אף אחד לא דיבר עד עכשיו על הדרך לעשות מזה כסף. השנה נתחיל לראות חברות כמו Jetson.ai שמצאה דרך לגרום ללקוחות לקנות מאתרים באמצעות חיפוש קולי והם עובדים עם רוב העוזרות הקוליות הנמצאות כיום בשוק. השלמת תהליך הרכישה משלב החיפוש ועד שלב התשלום תיצור סטנדרט שיווקי חדש. בנוסף, כמו החיפוש בגוגל, המערכת מתאימה את האינטראקציה לפי העדפותיו הפרסונליות של הלקוח.

אפשר לראות כאן כמה זה מגניב:

3. שיווק אימייל Eamil Marketing - מאבד מכוחו

שיעורי ההקלקה על אימיילים נמצאים בירידה מתמדת ולכן צריכים לחשוב על דרכים שיווקיות נוספות (רק אל תמהרו לבטל לגמרי, עוד מוקדם להספיד את האימייל, במיוחד בשיווק B2B בו הוא חזק מתמיד). חברות השנה תצטרכנה למנף יותר ערוצי תקשורת היוצרים שיח ישיר עם הלקוח ובעיקר באמצעות chatbots and push notifications ישירות ללקוח בווצאפ, במסנג'ר, באינסטגרם וכו' וכמובן ישירות מהאתר.


4. השקעה בחיזוק המותג באמצעות משפיענים - influencer marketing

גם השנה, חברות עם מותג חזק יצמחו יותר ויותר מהר מחברות שלא ישקיעו במותג.

מיתוג ארגוני לחברה ומיתוג אישי גם לדמויות מפתח בחברה יעשו את ההבדל השנה בין הבחירה של הצרכן בכם או במתחרה שלכם. זה לא בדיוק טרנד חדש, אבל בגלל שחסמים טכנולוגיים ואחרים מצטמצמים, גם השנה יש בו צורך גדול. חברות מוציאות 10 מיליון דולר בשנה על שיווק דרך מובילי דעה (משפיענים או influencer) וימשיכו לעשות את זה גם השנה בדיוק בגלל הסיבה הזו.


5. אוטומציה

מגרש המשחקים השיווקי משתנה ואם אתם רוצים להצליח, הגיע הזמן להשתמש בטכנולוגיות AI ואוטומציה.

בכדי לתת המלצות טובות יותר לגולשים וליצור SEO יותר מדויק ואפילו אוטומטי (שימוש בכלים אוטומטיים יכול לשפר צפיות בעמוד הבית באתר ב-60%!). יש בשוק כמה חברות טובות, הגיע הזמן להיעזר בהן כדי ליצור יתרון תחרותי שיווקית.

הכנסת כלים אוטומטיים תהיה רלוונטית יותר השנה לא רק בשדה השיווקי אלא גם בתמחור, שירות לקוחות, תהליכי המכירה וכל מה שקשור במסע הלקוח בחברה.


6. אופטימיזציה

פחות ופחות עסקים השנה יתמקדו באפיק שיווקי מרכזי אחד. המשחק השיווקי יתפרס על פני יותר כלים, וכדאי להמשיך ולשווק גם באפיקים שבעבר הביאו לנו רק הצלחות מתונות - ולשפר שם את הביצועים. אם תצליחו השנה לפשר במעט את הפעולות של השנה הקודמת, הרי שכל ההצלחות הקטנות יחד, יביאו לעלייה אחת גדולה יותר.

זה אומר שאנשי השיווק יתמקצעו יותר השנה וירדו לפרטים - החל מבדיקה מדויקת של מילות חיפוש ו-SEO ועד לשיפור עמודי ההזמנות באתר, שימוש ב- Google Data Studio, שימוש ב-GDN וכו'. השנה השיווק ישען יותר ויותר על "אפקט מצטבר" ולא על מציאת "הגביע הקדוש" השיווקי החדש.


7. פרסונליזציה היא השיווק החדש

אחת הבעיות המרכזיות הן שרק 5% מהמבקרים באתר הופכים ללקוחות (convertion) במקרה הטוב. רוב הסיכויים שזה קורה לא בגלל שהאתר לא טוב או שלא טרגטנו מלכתחילה את מי שמגיע אליו, אלא בגלל שהמסרים בו לא מותאמים אישית לצורך של כל מבקר.

השנה, באמצעות התאמה אישית, תוכלו להמיר יותר מהמבקרים שלכם באתר ללקוחות.

אמזון היא הדוגמה הטובה ביותר להמחיש כמה זה חשוב - הם מבחינים מהם דפוסי הרכישה שלנו ויודעים מה קנינו בפעמים הקודמות ולכן יכולים להמליץ או להראות בדיוק את מה שאנחנו מחפשים וזה עובד עם אחוזי המרה מאוד גבוהים.

גם עסקים שמציעים חוויות או שירות יצטרכו השנה להבין מה כדאי להן להציע לכל לקוח באופן שיתאים לו כדי להוביל תחרותית.

אם חושבים על זה, יש לנו פוטנציאל של 95-97% אחוזי לקוחות שמגיעים לאתר ומתעניינים אבל לא רוכשים ואלו בדיוק הלקוחות שנוכל להרוויח השנה באמצעות התאמה אישית לצרכים.

דוגמה טובה היא חברת Amperity המנסה ליצור מנוע של קשרי לקוחות שיבחין בין הצרכים של לקוחות החברה, כך שנציג החברה יוכל לשרת טוב יותר את הלקוחות בין אם זה אונליין או אופליין.


מה דעתכם? הייתם מוסיפים למגמות הללו משהו נוסף שאתם חוזים לשנת 2020?

אם התחברתם לרעיונות כאן, את הכתבה המלאה והמפורטת תוכלו למצוא בלינק: https://lnkd.in/d43ha-r

bottom of page