top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

מחפשים ומחפשות השקעה בסטארטאפ שלכם? הנה כמה כלים שיקצרו את הדרך



1. מצגת משקיעים - לבנות לבד ולא למהר ולהעסיק יועצות ויועצים

פאונדרים אהובים (ופאונדריות אהובות עוד יותר), אתם ממש לא צריכים וצריכות יועץ מקצועי שיכתוב לכם את הדק/פיצ' עבור המשקיעים.


אין כמעט יום שאני לא מקבלת טלפון לעזור בעניין, ולמרות שזו פרנסה לא רעה, זה חייב להיות התפקיד שלכם ושלכן! (מוזמנים לשלוח לי או להגיע לבדיקה בסוף התהליך, רק כשתדעו לענות על כל השאלות הקשות שהמשקיעים בעצמם יציגו לכם ולכן).

ולמה זה?


ראשית, הדק הוא המסמך שמאפיין את הפעילות העסקית של החברה, ואם המנכ"ל והמייסדים האחרים לא יבנו אותו, לא יבינו לעומק ולא ידעו בעל פה את ה-כ-ל ובמיוחד את ההיגיון הפנימי עליו בנוי העסק שלכם, אין סיכוי שתשכנעו אף אחד אחר לשים את הכסף ואת הזמן שלו/שלה על המיזם שלכם.

שנית, זה לא כ"כ קשה (וברגע שמפצחים את השאלות הקשות זה מאוד מתגמל ויש גם היום כמה כלים יעילים מאוד כדי לעזור לכם לבנות מצגת משקיעים בצורה מקצועית.


הכלי הראשון שאני ממליצה עליו הוא של NFX - קרן הון סיכון שליוותה מיזמים מוצלחים מההתחלה ויודעת לכוון בדיוק למה שחשוב: BriefLink is a fundraising pitch tool for founders. בלינק הזה תמצאו מסך אחרי מסך את השאלות החשובות שבסוף ירכיבו מסמך מרשים. כבונוס, תוכלו לשלוח את המצגת כולה גם לקרן הזו וגם לקרנות אחרות בלחיצת כפתור וגם לעקוב במערכת ולראות מי פתח, מתי ועל מה התעכב (פחות ממליצה על הפיצ'ר הזה למעקב אחרי משקיעים, חלקם פחות אוהבים את זה ולכן כדאי להתייחס לזה בעיקר ככלי עבודה שעוזר לדייק את המסרים ואת מה שחשוב למשקיעים לשמוע ולאו דווקא כערוץ הפצה).


2. מיהם המשקיעים הפעילים היום בישראל?

מחקר חדש של קרן ההון סיכון Cardumen Capital ממפה את מספר המשקיעים, הקרנות והאקסלרטורים באקוסיסטם הישראלי. מסתבר שסכומי ההשקעה בסטרטאפים הישראליים ב-2021 עומדים לשבור את כל השיאים.


נכון להיום (1/12/2021) פעילות בישראל כ-240 קרנות הון סיכון ישראליות, אליהן מצטרפות עוד 140 קרנות הון סיכון בינלאומיות, ו-79 קרנות תאגידיות בינלאומיות הפעילות הישראל (כמו הקרנות של גוגל, Intel Capital ועוד).


מלבדם, באקוסיסטם פועלים כ-93 משקיעי אנג’ל פרטיים, שמשקיעים בשלבים המוקדמים יותר של חיי החברה (סבבי פרה-סיד, סיד ו-A). בנוסף, פעילים בישראל 103 אקסלרטורים ו-40 אינקובטורים, שחלקם מבצעים השקעות תמורת אקוויטי וחלקם מעניקים תמיכה וקידום ללא תנאים מוקדמים.


והנה נתון מעניין - מתוך כל הקרנות הפעילות בארץ יש יחסית חלק נכבד של 167 קרנות ישראליות ובינלאומיות (לא כולל קרנות תאגידיות) שמשקיעות רק בשלבי ה-Early Stage.


רוצים עוד כסף ישירות מהקהל הרחב? בישראל פעילות 14 פלטפורמות למימון המונים לסטרטאפים.

רוצים לראות את כל גופי ההשקעות בשקף אחד (ניתן להגדיל) לחצו כאן:



3. כלי לאיתור משקיעים לפי תחום ההשקעה בו פעילים ושלב ההשקעה במיזם

חלק מהמקרים בהם קרן הון סיכון ואנג'לים דוחים את המיזם שלכם.ן מעידים בעיקר שלא עשיתן שיעורי בית טובים ולאו דווקא על המיזם עצמו. אני רואה לא מעט יזמים ויזמות שמחזרות אחרי הקרנות הלא נכונות - בין אם הן לא מתעסקות בתחום בו החברה פעילה ובין אם הקרנות לא משקיעות בשלב בו החברה פעילה (כמה פעמים שמעתם את המשפט "מעניין, אבל תחזרו אלינו כש__ או בעוד ____"?).


הכלי החמוד הזה של https://dealigence.vc/ יעזור לכם לחפש את הכסף לפי הגורם שמעוניין להשקיע בתחום שלך ובשלב בו נמצאת החברה שלכן.

יש כאן מפת קשרים של המשקיעים בינם לבין עצמם - כלומר, אפשר לייצר פניות לקרנות ומשקיעים שהשקיעו בעבר יחד בתחום שלכם. הכלי מתעדכן בזמן אחת בעסקים האחרונים שנעשו בתחום שלכם וכך תוכלו לעקוב אחר סכומים רלוונטיים תעשייה ולסיבוב בו אתם מגייסים ומגיסות.

בנוסף, רישום שלכם באתר תחת התגיות המתאימות, יכול לחבר לכם את הקרנות והמשקיעים שיכולים להתעניין במיזם שלכם.


המספרים כאן מאוד מרשימים ועושה רושם שהצליחו להכניס כמעט את כל השחקנים בתעשייה עם הכסף, מזמינה כל מייסד או מנכ"לית לשחק עם הכלי הזה באופן קבוע ובטוחה שיצוצו הזדמנויות שלא הייתם מעודכנים לגביהן בעבר.

בהצלחה!






bottom of page