תגידו, יש לכם כבר זבוב על הקיר?
מי שעולה מולי בזום יודע שתמיד עולה איתי סוכן ה-AI המעולה של timeOS.
מעבר לזה שאני מקבלת סיכומי פגישות למייל ומוציאה לשותפים שלי לשיחה סיכום במהירות הבזק, מצאתי עוד דרך מעולה להשתמש בחומרים - אני מנתחת פגישות חשובות כשהן מסתיימות.
יש לי צ'ט פתוח בChatGPT אליו אני מעלה את סיכומי השיחות (אחרי ניקוי פרטים מזהים כמובן), כדי לקבל סיכום הכולל כל מיני פרמטרים שמעניינים אותי והוא כולל המלצות ליישום בפגישות הבאות.
זה מרתק הפער שקיים בין מה שאני חושבת על הפגישות, למה שמציע הצ'טפגה. אני בודקת גם פרמטרים מקצועיים וגם אישיים. למשל, עלה שם נושא של מהירות דיבור, שאני מנסה בימים אלה למתן וגם עלו דברים קצת פחות מחמיאים שלא שמתי לב אליהם, מסתבר שאנחנו לא תמיד מודעים לאיך שאנחנו נתפפסים בעיני הצד השני והצ'ט אגב גם נותן לי טיפים לשיפור.
זה מזכיר לי שמנכ"ל מיתולוגי שלי מהעבר, שהייתי יד ימינו, לקח אותי לפגישות רק כדי לרשום איזה פרצופים עושה הלקוח שמולנו, ממה זורחות לו העיניים, ואיך הוא בעצמו מגיב בכל מיני מצבים. הניתוחים שאחרי הניבו פגישות מכירה טובות יותר, אבל חשוב מזה - ממש גרמו למנכ"ל הזה לצמוח, וגם לקשר המקצועי והאישי שלנו.
זה לימד אותי שני דברים שאני מעבירה הלאה ליזמים ויזמות שעובדים איתי:
1. בכל פגישה חשובה (עם לקוחות, משקיעים וכו'), כדאי שיגיע עוד מישהו מטעמכם שאינו בא למלא פונקציה מקצועית - אדם שרוצה בטובתכם האישית ואתם סומכים עליו שיתן גם פידבק מקצועי וגם אישי. אותו אדם אמור לבדוק במהלך הפגישה איך מגיב אליכם הצד השני - מה מעניין אותו? מה גורם לה לשאול יותר שאלות? על מה הם מתעכבים (או לחילופין, אם לא שואלים בכלל) ומנגד, מה מפעיל אצלכם תגובה לא מחמיאה או מקצועית, איפה אתם מהססים ובכלל מה אפשר לעשות טוב יותר בפגישה הבאה. אם עולה אותו הפידבק מספר פעמים, תעצרו, וחשבו איך נכון לשנות. שימו לב אם השינוי עוזר ומקדם ואם לא, חשבו שוב אם יש בעיה בחומר שהצגתם (או אפילו שאלו ישירות את הלקוח) כי זה יכול להיות עמוק וממש להביא לשינויים במוצר ובאסטרטגיה של החברה כולה.
2. מנכ"לים/ות (ועובדים) שפתוחים מספיק כדי לבקש ביקורת בונה ולתקן, הם אלו שהכי כיף לעבוד איתם. נסו להיות כאלו בעצמכם ושימו לב אם יש סביבכם מישהו שלא נותן פידבק חשוב או/ו שלא שואל אתכם כעמיתים/עובדים/מנהלים מה הוא יכול לשפר מדי פעם. עודדו תרבות של גדילה, אפשרו שיחות גם על איך שהם תופסים אתכם ולא רק על מה שאתם חושבים שצריך להיות. שימו לב שאתם יוצרים ויוצרות סביבכם תרבות ארגונית שבאמת תעזור לכם ולסטרטאפ שלכם לגדול (יחד אתכם).
בקשו להיות גם אתם לפעמים זבוב על הקיר, בפגישות חשובות של אחרים סביבכם.
תביאו אתכם אחד או אחת כאלה לפגישות החשובות שלכם (ואם אין, הביאו עוזר AI, הם עושים עבודה מעולה!).
Comments