top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל קרמר

מה עובד לחב'​ מובילות בניהול מוצר?


עשרה יזמים, אנשי מקצוע ומנהלי מוצר מובילים חולקים תובנות וטיפים לעבודה שוטפת וליצירת מוצרים מצליחים (לינק בסוף). מעבר לזה שיש כאן כמה אנשים שאני ממש מעריכה מקצועית, הנה התובנות שהתחברתי אליהן במיוחד:


1. חיבור ללקוחות גם לאחר הרכישה - קבלת פידבק קבוע מהלקוחות (כולל תלונות ובקשות) לגבי המוצר עוזרת להישאר עם אצבע על הדופק, עוזרת לתעדף פיתוח מוצרים ומצביעה באופן ברור על אזורים לשיפור. דאגו שתהיה לכם בארגון פונקציה (ומערכת תומכת) לקבל משובי לקוח באופן קבוע, ואם אין באפשרותכם, גם טלפון ללקוחות משתנים אחת לשבוע יעשה את העבודה.


2. לא לחכות לקבל החלטות - קבלת החלטות על בסיס נתונים באופן קבוע ועם כמה שיותר עובדים בתחום תאיץ את תהליך קבלת ההחלטות ותיתן מבט נרחב יותר על כל בעיה. שימו לב שאם אדם אחד או שניים בלבד מקבלים את כל ההחלטות בארגון, הסיכוי ליצירת "צווארי בקבוק" בפיתוח עולה והדרך הזו, יכולה ליצור תרבות הדוגלת בשקיפות ופתרון בעיות עוד כשהן קטנות. 


3. צמצום הרעשים החיצוניים ושימוש בממשק פנימי אחד במקום - המלצה למעבר לאפליקציה ארגונית אחת המרכזת משימות מרכזיות, מיילים, צ'ט וכו' כדי להעלות את הפרודוקטיביות של הצוות לווידוא שכולם חותרים יחד לאותו היעד.


4. אפס דוא"ל - מחיקת מיילים לא רלוונטיים, העברה לתיקיות ייעודיות לטיפול מאוחר וטיפול מיידי בדורש טיפול (האמת, זה גם מה שאני עושה כבר עשור לפחות ויכולה לדווח שזה משפר מאוד את ניהול הזמן והשלמת המשימות!).


5. לחשוב כמו סטרטאפ - ללא קשר לגודל הארגון, כדאי לשמור על מנטליות של סטרטאפ בפיתוח המושתת ניסוי וטעייה מהירים (Fall Early, Fail Fast, Fail Often). עדיף לחתור לשחרור מהיר של אב-טיפוס/בטה לשוק מצומצם, כדי לקבל פידבק ממשתמשים כמה שיותר מהר ולשפר כל הזמן (כמובן, שימו לב רק שהלקוחות יודעים שמדובר בבלון ניסוי) מאשר לחכות להשקה של גרסה מושלמת ומלאה שלא ראתה לקוח.


6. בניית תוכנית עבודה לפיתוח מוצר - כוללת בדר"כ אבני דרך ומשימות לאורך ציר הזמן, אבל אולי הגיע הזמן להסתכל על ציר הזמן כציר בו פותרים בעיות. באופן הזה, על ציר הזמן נכתוב את כל הבעיות שהולכים לפתור אל מול הכלים שעומדים לרשותנו, הניסויים שנעשה בדרך לשם וכו'.


7. חוויית משתמש 360 - את זה אהבתי במיוחד, מנכ"ל Summurai מספר שהשקעה בעיצוב חווית המשתמש גם במוצרי המכירות (טפסים, דמו להורדה, וידאו שימוש במערכת וכיוב') הביאה לשינוי משמעותי במכירות. אני מאוד מתחברת עם התפיסה הכוללת הדוגלת עיצוב חוויית משתמש בכל ממשק שקיים מול הלקוח ולא רק במוצר הסופי. חברה נוספת שעושה את זה ממש טוב בעיניי וכדאי להסתכל גם על תהליך המכירה שלה היא https://www.sisense.com.


כאן אפשר לקרוא את הדברים לעומק ומפי הדוברים המוכשרים עצמם, שווה קריאה:



bottom of page