top of page
תמונת הסופר/תרויטל קרמר

קבלו את הטרנדים שצריך להכיר לקראת 2025 (פוסט מתעדכן)

חברת TrendWatching העולמית שנחלה לא מעט הצלחות בעבר בניבוי מגמות עתידיות, פרסמה את ארבע המגמות המרכזיות לשנת 2025 (שאר המגמות ישוחררו בינואר, ככה שבוודאי אערוך את הפוסט הזה בהמשך).


  1. בראש הרשימה - כלכלה מעגלית וקיימות - LOOPLIFE

אנחנו בעצם בעיצומו של הטרנד כבר שלוש שנים. מאחר ושינויי האקלים נמצאים בראש רשימת הדאגות העולמית (טופ 5), אבל המודעות הגוברת, לאו דווקא התגרמה בעבר לשינויי התנהגות למרות כל הכוונות הטובות. המעבר כלכלה מעגלית עדיין לא כדאי מספיק או נוח כדי שנרצה לעבור אליו.

בזמן שצרכנים מבקשים יותר מאי פעם מתאגידים גדולות והממשלות שלהם לנקוט באסטרטגיה ברורה בנושאי קיימות, כנראה שזו תהיה דווקא המהפכה שמביאה איתה הבינה המלאכותית, שתהפוך את השינוי לאפשרי.

הציפייה היא שהשנה דווקא החיפוש שלנו ב-AI יפשט בחירות יומיומיות ויכוון אותנו יותר לחברות שמעודדות צרכנות חכמה. ה-AI בסבירות גבוהה יעצב מחדש גם התנהגויות אינדיבידואליות ומעבר לכך - דפוסי צריכה ויוריד את החיכוך בבחירה במוצרים מקיימים.

בתמונה - שלוש דוגמאות למימוש המגמה: אתר לקניות יד שנייה - תוסף AI לדפדפן שמוצא אפשרויות קניות יד שנייה זולות יותר באינטרנט. מכשיר למדידת פסולת ביתית - מכשיר שבעצם נועד לצמצם את הפסולת הביתית, הוא מותקן במטבח, משתמשים סורקים אשפה באמצעות מצלמות מובנות והתכונה מנתחת את הפסולת כדי לעודד מחזור. אפליקציה למניעת בזבוז מזון בסופרים - טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שתאימה אוטומטית הנחות על מוצרים מתכלים בזמן שהצרכן נמצא בסופרמארקט כדי להבטיח שהם ימכרו לפני תאריך התפוגה שלהם.



  1. חיבור של חוויות חושיות טכנולוגיה - SENSESCAPING

החיפוש אחר Wellness נותר גם השנה מניע רב עוצמה של התנהגות צרכנים, אבל השנה, יותר אנשים ישימו יותר כסף על חוויות מותאמות אישית לישפור איכות החיים שלהם.

חדשנות טכנולוגית תניע הופעה של חוויות סוחפות, ממוקדות חושים, שניתן להתאים לתגובות הרגשיות של המשתתף

ולתגובות הפיזיות שלו. השלב הבא? השנה יותר אנשים יחפשו לנסות בעצמם איך המוצרים שלכם משפיעים לטובה על חייהם. זו הזדמנות לייצר חוויית לקוח שאפשר לקחת הביתה, כלים ללמידה אישית והתפתחות.

אם בשנים הקודמות דברנו על VR ו-AR, טכנולויות IOT לבישות וכו, נראה שהשנה מותגים הולכים לעבוד על זה בגדול.

דוגמאות: טורקיש איירליינס השיקה פרויקט אמנות ייחודי המבוסס על סדרה של ארבע עבודות של אמן מוביל, והוא שולח ארבעה אנשים שמעולם לא נסעו לחו"ל ליעדים חדשים. הם השתמשו בחיישנים כדי ללכוד את הרגש הגולמי שלהם ויצרו סרט שמציג את החוויה. חברה אחרת הצליחה לייצר יצירות אומנות מזכרונות שהפכו ליצירה ויזואלית ויראלית. באדוויזר הזמינה בפסטיבל את המשתתפים לשתף את החלומות שלהם ב'מעגל החלומות' ואת הפורטרטים שלהם הפכה ליצירות דיגיטליות שהוצגו ע"ג מסכים כדי לעודד הגשמת חלומות.



  1. מודלים חדשים של יצירת ערך - WORTHWISE

ככל שהמצב הכלכלי העולמי הלא יציב ימשך, צרכנים יתחילו/ימשיכו לעצב מחדש את הגדרת הערך של המוצרים שהם צורכים. דור ה-Z כבר לא רואה את העבודה באותה הדרך שראו אותה הדורות הקודמים (למעשה, 49% ממנו מאוכזב מהעמידה של העבודה בציפיות שיש לו בחיו) והוא ינסה גם השנה למצוא מודלים חדשים לתעסוקה ויצירה.

מותגים שחושבים קדימה כבר בונים מסגרות שמזהות את הצורך הזה ומנסים לחשוב על שיטות תשלום חלופיות ודרכים אחרות לעורר מעורבות ונאמנות למותג.

המותגים שישגשגו יהיו אלה שיעזרו לצרכנים למצוא בהם ערך בדרכים בלתי צפויות כמו יצירת מערכות שמתגמלות אותנטיות

השתתפות ומעורבות אסטרטגית.

דוגמאות: חברת קוסטיקה שמתגמלת בנקודות קנייה משתמשות שמעלים סלפי, מחוות דעה ונותנות והמלצות ברשתות החברתיות. דוגמא אחרת לפנתאון היא איקאה שבשיתוף פעולה עם רובולוקס, יצרה אפשרות לשחקנים להתנסות בעבודה ביקום וירטואלי של איקאה - ביקום הזה, שחקנים יכלו לסייע ללקוחות אחרים, להשיג מבצעים והנחות ב"עולם האמיתי" ולהיות חשופים לתוכן בלעדי. גם משחק סיני בשם Alipay מעודד צרכנות נבונה ומעודד צרכנים ליצור תסריטים דמיוניים כדי להניע את עצמם לחסוך כסף, ואפילו השיקו משחק בינה מלאכותית שעוזר לטפח הרגלי חיסכון טובים יותר - השחקנים עונים על שאלות ומשימות כדי להרוויח מתנות וירטואליות שמופיעות בחשבון הארנק שלהם וניתנות לשימוש בחנויות שונות.



  1. חזרה לאנושיות בעידן הבינה המלאכותית - HUMANIFESTO

זו מגמה שתלך תגבר גם השנה וגם בהמשך, ככל שהטכנולוגיה בחדשה תערר את הגבולות בין אמת לדימיון/לשקר. השנה זה זמן טוב לחזור לטבע, לחגוג את האותנטיות האנושית, להתנגד לכל מה שמהונדס מדי ולחבב יותר את כל מה שהופך אותנו לאנושיים. זו השנה שבה נתנגד יותר לתוכן מושלם ומלאכותי (הללויה!) ונעדיף את הלא-מושלם, נחגוג כשלונות וכו'.

אישית, מאוד מתחברת עם הטרנד הזה:)

דוגמאות: מותג אופנה שמזמין לאחת החנויות שלו בניו יורק לחוות "חדר זעם" ולבטא פיזית את התסכולים שלהם על ידי ריסוק

ולהרוס את כל מה שנראה באופק. הרעיון התפתח ל'קיר זעם קהילתי' שבו מעודדים מבקרים לכתוב כל מה שהם שונאים (נושאים אישיים או פוליטיים) בפתקי Post-It המוצגים על הקיר. דוגמא נוספת היא של חברת מצלמות שמטמיעה דרך קבע על העדשות שלה קצה של אצבע, בדומה לתמונות השגויות עם האצבע שהיינו לוקחים בטעות בימים בהם תמונות היו מפותחות ולא היינו עסוקים בתמונה המושלמת.

אישית, קצת מצחיק אותי שלקח לאנושות כל כך הרבה זמן כדי להוציא תוצרים ויזואליים מושלמים שזמינים לנו כל הזמן בטלפון ללא עלות, והשנה דווקא נשקיע המון מאמצים כדי להרוס את זה, רק כדי להוכיח שאנחנו אנושיים:)



זהו בינתיים. המשך יבוא!

מה הכי דיבר אלייך?

מה תיישמו עבור השיווק חברה שלכם ושלכן?

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page