חיפוש
  • רויטל קרמר

לינקדאין -בואו נרענן תכנים ב-2020. או, על מה לא לכתוב השנה


יום אחרון ל-2019.

לינקדאין הפתיעה אותי השנה, ומשיחות עם חברים, לא רק אותי.

דווקא השנה, הפכה הרשת הזו להיות המרכזית ביותר עבורי (בד בבד עם הירידה של פייסבוק, מישהו עוד נמצא שם בפיד ולא בקבוצות?). למדתי בלינקדאין הרבה דברים חדשים, נחשפתי לאלפי כתבות מקצועיות ששלחו אותי לחשוב מחדש על הרבה תחומים. הגעתי בזכות הרשת לכנסים מקצועיים, פודקאסטים ושיחות, שאחרת לא הייתי מודעת לקיומם.

לתחושה הזו שלי יש גיבוי ולפי נתונים שמפרסמת לינקדאין בעצמה, יש ברשת יותר מ- 660 מיליון משתמשים ביותר מ- 200 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם. הצמיחה של לינקדאין, שהושקה רשמית בשנת 2003, הייתה לא פחות מפנומנלית. תוך שנתיים בלבד, היא צברה 1.6 מיליון חברים ובחמש השנים האחרונות, לינקדאין כמעט שילשה את בסיס המשתמשים שלה מ -160 מיליון ל -400 מיליון. רק שנה לאחר מכן בשנת 2017, זה חצה את רף חצי מיליארד.

כיום, כמעט מחצית מהמספר הכולל של משתמשי לינקדאין הם משתמשים פעילים חודשית ויותר משני חברים חדשים נרשמים ללינקדאין בכל שנייה (!) כך שמדובר על מעל 172,800 משתמשים חדשים בכל יום וזוהי ללא ספק הרשת החברתית בעלת הצמיחה הגדולה ביותר בעולם כיום.

הכרתי ברשת הזו הרבה אנשים איכותיים השנה, כמה מהם מעוררי השראה ממש, חלקם, גם "יצאו מהמסך" ועברו גם לעולם האמתי. ועדיין, אולי בגלל שלינקדאין היא עדיין זירה שנחשבת לקצת "חדשה" בארץ, קצת מרגיש לי שהתכנים חוזרים על עצמם (וגם אני חוטאת בזה, מודה).

אז אם גם אתם מפרסמים וחולקים תכנים בלינקדאין, ערכתי כאן רשימת נושאים שכבר נטחנו עד דק ב-2019 ואולי הגיע הזמן לשחרר אותם ולרענן קצת בשנת 2020 ולפרסם מכולם קצת פחות, או לפחות לשתף בזוויות אחרות שקצת פחות דובר עליהם ויוכלו כנראה להביא יותר תועלת.


Storytelling. 1

איך תספרו את הסיפור שלכם?

איך תייצרו חוויה?

איך תדאגו שיקשיבו לכם?

איך תגרמו לאחרים להרגיש?

משאלה ל-2020: תנו לנו פחות סיפורים ויותר מעשים.


Employer branding .2

תמונות סרטוני שלכם ושל החברים שלכם מהעבודה בהופעה, בדרינק במרפסת עם פרקט. הבנו, עובדים אוהבים לבוא למקום מעוצב שנעים בו.

משאלה ל-2020: תנו לנו פחות תמונות של עוגיות ומסיבות, תנו לנו יותר עובדים שמספרים איך דווקא אצלכם הצליחו לגדול ושנאמין להם.


3. גיוסי השקעות

גיוס כסף מקרנות, מאנג'לים ומהדודה של החבר.

"הם" יפגשו אתכם רק אם תגיעו מהמלצת חבר, רק אם תענו על בעיה גדולה בשוק, רק אם תעשו את זה בדרך חדשה ורק אם תביאו צוות מעולה. בהצלחה לכולם! משאלה ל-2020: תנו לנו פחות שיחות על איך בונים פיץ' מנצח ומצגות משקיעים מעולה ולמדו אותנו יותר כיצד ללמוד את השוק וכיצד לחבר את המוצר לשוק.


Personal branding. 4

תכתבו על עצמכם, תופיעו במיטאפ, תוציאו בלוג, תשתתפו בפודקאסט. מיתוג אישי זה רעיון ממש מעולה כשזה בא עם מקצוענות ששולחת אותנו לחשוב וליישם. הייתי השנה בעשרות מיטאפים, חלקם גם של אנשים טובים עם מיתוג מעולה אבל ריק מתוכן כי הם לא מצאו לעצמם עדיין אג'נדה לדבר עליה ובכל זאת היו שם. זה היה מבאס בשבילי ומביך בשבילם.

משאלה ל-2020: לפני המיתוג העצמי וחיפוש הבמה המתאימה, כדאי למצוא אמירה משמעותית לחלוק עם העולם ולא, זה שאת מחפשת עבודה זו לא סיבה מספיק טובה כשלעצמה בלבד. תביאו לנו ערך, זה גם אחלה מיתוג אישי!


5. כנסים מקצועיים המועברים ע"י גברים לקהל גברי

מבאס מאוד לראות את הכנסים המעולים שאתם מפרסמים בלי נוכחות נשית בכלל. זה לא באמת שאין נשים מוכשרות בתחומים שאתם מדברים עליהם,. הן פשוט לא בקדמת הבמה ולא היה לכם ממש חשוב שיגיעו. לדבר על diversity זה לא מספיק, צריכים לעבוד בו.

משאלה ל-2020: תשקיעו קצת מאמץ ותמצאו אותן, את אותן נשים מקצועיות שיכולות להרחיב לכולנו את נקודת המבט ולהראות לחדשות בשוק העבודה שזה אפשרי, כולנו נרוויח.


6. דטה / ביג-דטה / הענן עם הדטה / התכנה החדשה שמנתחת את הדטה

הבנו, יש לנו מלא דטה בארגון.

יש לנו גם מלא מערכות אוטומטיות לניתוח המידע. אבל עדיין, רובנו לא יודעים מה לעשות עם זה.

משאלה ל-2020: תנו לנו פחות דיבורים על הדטה וכמה זה חשוב לעשות איתו משהו וספרו לנו יותר על אסטרטגיית ממשיות לנהל אותו. תנו לנו רשימת כלים מומלצים לניהול מידע וחילוץ תובנות, ספרו לנו איך עושים את זה אצלכם בארגון כדי שנוכל לקבל השראה, תנו לנו אנליסטים שמסבירים איך זה עובד, אנחנו רוצים גם ואין לנו מושג איך.


7. פרטיות / GDPR / חוק הפרטיות החדש בישראל / התקנות החדשות של הוואלי / פייסבוק שלא מתקפלת

נכון, כולנו מאשרים כל הסכם משתמש בלי לקרוא מילה וכולנו בסכנה. אז מה?

משאלה ל-2020: תנו לנו פחות להתעסק ברגולציה (זה משעמם ואנחנו לא עושים עם זה כלום) ותסבירו איך אנחנו לא חושפים באופן וולונטרי כל מה שאנחנו לא רוצים שיתפרסם על שלט בחוצות העיר.


8. דור ה-Y

גם השנה הנושא עלה כאילו זה איזה קוריוז. לתשומת לב כולנו, אלו שנולדו במהלך ה'90-80 של המאה הקודמת הם כבר 1.8 מיליון משוק העבודה בארץ. מספיק לכתוב עליהם כמו על סטלנים שלא רוצים לעבוד קשה.

חלק גדול מהם כבר עם משכנתא וילדים והאמת, הם הביאו לעולם הזה הרבה מקוריות ושפיות אז תנו להם כבוד!

משאלה ל-2020: אפשר להתחיל לדבר על דור ה-Z, שמעתי שהם ממש לא מחוברים לכלום חוץ ממסכים ויש להם סלנג מגניב ולא מובן.


9. אקוסיסטם / אקסלרטור / חממה / האב / יו ניים איט

שמענו על כולכם המון השנה, באמת שהייתם בכל מקום ובלי ציניות, עשיתם יופי של עבודה. קידמתם פה יופי את התעשייה!

משאלה ל-2020: עם כל הנוכחות הגדולה ברשת, עוד לא הבנו איפה ת'כלס נעשה הכי הרבה כסף/קשרים/חברים לחיים. דברו אלינו במספרים. כן, בדיוק אלו שאתם אוהבים לראות מהצד שלנו, הסטרטאפיסטים. תנו לנו להבין מה עובד לכם ומה לא, והיי, זה גם יחסוך לכם כאב ראש, לא?


.10. סיפורים אישיים ללא תובנות או פאונטה

משום מה, המגמה הזו הייתה חזקה השנה בעיקר אצל מגייסות ומגייסים. שמענו מכם השנה המון סיפורים מרגשים מחיי היומיום בסגנון "קמתי, צחצחתי שיניים, חשבתי מחשבה והנה היא" או "תראו צילום מסך ששלח לי מועמד מתרגש".

משאלה ל-2020: אם זה לא מקדם בכלום אותנו, כלומר הנטוורק העסקי שלכם, וגם לא גורם לנו לחשוב אחרת על דברים שאנחנו מכירים, לינקדאין זה כנראה לא המקום לפרסם בו את התוכן הזה - בשביל זה יש פייסבוק (ואגב, בדיוק בגלל זה ברחנו משם, אז זהירות).


11. איך עובדים עם לינקדאין

כיצד תמגנטו לקוחות? איך הכי טוב לפרסם? איך תנצחו את האלגוריתם? מהו הפרופיל המנצח?

המון מומחים ללינקדאין עבדו חזק השנה ובוי, הייתה להם מלא עבודה. פשוט, רובנו עדיין בניסוי וטעייה כדי להבין איך הרשת הזו עובדת (אצלי למשל, מסתבר שפרסום בעברית עובד הרבה יותר טוב מאנגלית, מי היה חושב על זה?).

משאלה ל-2020 (דווקא ממוענת למיקרוסופט): לינקדאין יקרה, אולי תתעוררי? לא הגיע הזמן שהממשק כאן יהיה קצת יותר אינטואיטיבי ושלא נצטרך מדריכות פרטיות כדי להבין את הג'ונגל הזה? תני לנו קצת יותר פשוט בבקשה. העולם כבר יודע לא מעט על ממשק משתמש, הגיע הזמן שתתגברי כוחות בתחום.

שנת 2020 מעולה מפרסמי לינקדאין יקרים, לחיי שנה מלאה בתכנים חדשים ומעולים!