חיפוש
  • רויטל קרמר

טסלה משבשת את עולם הרכב. ככה זה נראה

אז, טסלה השיקה לפני כמה ימים את ה-Cybertruck וזה game changer בכל הרמות האפשריות.

טסלה החליטה שבמקום להביא את המחשב לרכב, עדיף להביא את הרכב למחשב ולמעשה המציאה את תחום הרכב מחדש.

המשאית/טנדר החדש שהושקה אתמול חדשנית בכל כך הרבה רמות:

1. שם המוצר - כבר מהשם, מבין הצרכן שזה רכב שיש בו הכל כדי שיהיה מוגן מהאקרים ותקיפות סייבר. זה לא סתם American Track, זה Cyber Truck.

2. הצבע - המיצוב הקלאסי מאפשר רכישה של הרכב רק בשני צבעים - כסוף ושחור. עוד גורם שעוזר לבדל אותו על הכביש ובשוק ובעיקר לתת את ההרגשה לרוכשים שרק להם יש כזה (זוכרים שרק אתם החזקתם את האייפון הלבן הראשון? אז כזה).

3. הרכישה - ניתן לקנות את הרכב אונליין ב-3 דקות. למעשה, כך רכשו רוב הקונים את הרכב עד כה. כולם חיכו ברשימות המתנה אונליין ושילמו מראש מבלי לראות את הרכב בחיים האמתיים אפילו פעם אחת. אין מגרשי מכירה, אין תיווך. קנייה ישירות מהמוכר לצרכן וזה ממש הצליח. יומיים לאחר ההשקה כבר בוצעו במערכת 146 אלף הזמנות, כולל תשלום של 100 דולר כפיקדון בר החזרה מראש. כלומר, הכנסות מידיות למאזן החברה בהיקף 14.6 מיליון דולר, עוד לפני שרכב אח עזב את שטח המפעל (!).

4. הנהיגה האוטונומית, הבשורה הגדולה מוצנעת - ת'כלס, לא טסלה ולא שום חברה אחרת כיום מוכנות למכור רכבים בנהיגה אוטומטית מלאה. גם הנהגים לא בהכרח מוכנים לוותר על הנהיגה. עשתה טסלה בחכמה ונתנה את האפשרות לנהיגה חצי-אוטומטית בתוספת תשלום. כך, בשורת הרכב האוטומטי התחלפה לה בבשורות החדשניות האחרות ומי בכלל זוכר שזו הייתה הבטחת הערך המקורית של המוצר?

5. הפיצ'רים - זגוגיות נגד קליעים, מהירות ברמה של רכב ספורט, כיסוי אוטומטי של החלק האחורי של הטנדר, יכולות של רכב שטח, האצה מוגברת, צריכת דלק נמוכה ועוד ועוד. המפרט של הרכב הזה נראה כמו החלום הרטוב של צה"ל, ומעכשיו הופך להיות סטנדרט עבור חקלאים ברחבי ארה"ב, אירופה, יפן, סין וירדן.

6. העיצוב - תחשבו על כל רכבי היוקרה שאתם מכירים, וגם על סתם רכבים על הכביש.

האם יש לאחד מהם לוגו שנראה ככה?

ומה בנוגע לעיצוב של הרכב? תרחיקו מעט את התמונה, קחו שתי שניות ובחנו את עצמכם, איזה מותג אתם ישר מזהים? האם אתם יודעים לנקוב בשמות של מותגי הרכב האחרים (חלקם קיימים עשרות שנים עם תקציבי פרסום של מליארדים)?

התשובה שלכם, זה הדבר הכי חשוב שיש לומר על העיצוב החדש.

אהבתם/נו או לא, למי אכפת?

אין דבר כזה פרסום שלילי, אם מדברים עליכם, סימן שאתם קיימים.

והיום, למרות התאונות החמורות, למרות הצקצוקים לגבי העיצוב ולמרות שאין עדיין רכב אוטונומי במלוא מובן המילה, טסלה קיימת ובגדול.